Hoe werkt het

 

Bestellen

Kan ik enkel bestellen via de website?

Bij OTM-shop kan je inderdaad enkel bestellen via onze website. OTM-Shop is een producent en groothandel van nummerplaten.

Wenst u niet online te bestellen? Dan verwijzen we u graag door naar onze verkooppunten (meer dan 600 in België). Stuur een bericht via ons contactformulier en vermeldt aub uw woonplaats. Wij sturen u dan een lijst door van onze verdelers in uw buurt zodat u bij hen kan bestellen (bestellen en afhalen de volgende dag).

Ik ervaar technische problemen tijdens het bestellen

Onze toepassing is uitvoerig getest, maar een technische fout kan natuurlijk altijd voorvallen. Neem contact met ons op en wij zorgen voor een gepaste oplossing.

Hoe kan ik een bestelling annuleren? 

U kan uw bestelling nog annuleren tot de betaling. Na uw betaling is de bestelling definitief  en produceren we de plaat. Bijgevolg kan deze niet meer geannuleerd worden.

 

Betaling & factuur

Hoe kan ik mijn nummerplaat betalen?

U kan uw bestelling betalen via VISA, MASTERCARD of via online bankieren van ING, Belfius of KBC. U kan ook via Bancontact/MisterCash betalen online. Ons betalingssysteem van Ogone biedt 100% veiligheid.

Kan ik ook betalen via overschrijving?

Ja! Vervolledig uw bestelling alsof u online zou betalen. Op het betalingsscherm (met de betaalmiddelen) klikt u op de knop “Annuleren”. Wij verzenden u automatisch een email met de betalingsinstructies via email.  Na uw betaling stuurt u best nog een berichtje via ons contactformulier, dan volgen wij uw betaling van kortbij op zodat we u de nummerplaat zeer snel kunnen toesturen.

Kan ik een factuur krijgen?

Bij elke levering wordt automatisch een factuur ingesloten. Wenst u een factuur op naam van uw bedrijf? Vergeet dan zeker niet het BTW-nummer toe te voegen dan nemen wij dit op op onze factuur.

 

Levering

Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen? 

Na uw bestelling ontvangt u een email met een unieke opvolgingscode van bpost (bpack/taxipost). Via deze code kan u de levering online en real-time opvolgen. De eerste aanpassing van de status gebeurt echter maar rond 23 uur, wanneer bpost het pakje inscant in het sorteercentrum.

Wij verzenden alle bestellingen die geplaatst werden voor 17 uur dezelfde dag (indien dit een werkdag is). Er wordt de volgende werkdag geleverd door bpost. We hebben een succespercentage bij bpost van meer dan 98% Dag + 1!

Kleinere items waarvoor we een beperkte verzendingskost aanrekenen van 1,50 € kunnen niet opgevolgd worden online. We versturen deze via normale post gezien de beperkte waarde. Maar ook deze worden steeds geleverd op Dag +1.

Ik ontvang mijn nummerplaat niet, wat moet ik doen?

Via de opvolgingscode kan u eerst zelf nagaan wat de exacte status is van uw bestelling.

  • Kijk zeker eens in uw brievenbus. Misschien is de postbode al langs geweest en was u niet thuis? Indien dit zo is zal u een briefje in uw brievenbus terugvinden met verdere instructies voor afhaling in uw postkantoor of uw postpunt.
  • Soms worden pakjes teruggestuurd naar ons omwille van verschillende redenen (bvb. het opgegeven adres was niet correct). Neem zeker contact met ons op en vermeld uw bestelbonnummer en eventueel uw nummerplaat-combinatie. Onze klantendienst zal zorgen voor een gepaste oplossing.

Mijn nummerplaat werd beschadigd geleverd, wat moet ik doen?

Wij hebben een speciale verpakking op maat uitgewerkt om onze nummerplaten en andere goederen perfect te beschermen. Beschadigingen zijn zeer uitzonderlijk. Mocht u toch een beschadigde plaat ontvangen, neem aub contact op met ons. Ook hier zorgen we voor een gepaste oplossing. Indien mogelijk neem een foto van de nummerplaat en de verpakking.

Waar kan ik laten leveren?

Wij leveren op elk adres in België. U kan dus ook perfect uw bestelling laten toesturen naar uw werk of kantoor! Omdat u al betaald heeft, zal u nooit aan uw postbode moeten betalen!

Wenst u de nummerplaat te laten leveren in een buurland? Dat kan maar weet dat er een aantal extra dagen gerekend worden voor internationale distributie.

Naverkoop

Kwaliteitsprobleem?

Onze kentekenplaten worden geproduceerd met de beste grondstoffen en de nieuwste machines. Daarom durven we als enige in de markt 5 jaar garantie geven op onze kentekenplaten.
Stelt u, ondanks onze doorgedreven kwaliteitszorg, toch een probleem vast met uw kentekenplaat, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst via deze website en omschrijf zo volledig mogelijk het probleem. Wij nemen snel terug contact met u op.

Inruilen?

Gezien wij klantentevredenheid hoog in het vaandel willen dragen, bieden wij de mogelijkheid om na ontvangst van de goederen deze terug te sturen mits dit gebeurt binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Voor kentekenplaten dienen we hier echter om begrijpelijke reden een uitzondering op te maken.

De goederen moeten onbeschadigd en ongebruikt terug bezorgd worden. U staat zelf in voor de portkosten van de terugzending. Voeg steeds ook de bestelbon, uw coördinaten en uw bankrekeningnummer toe (BIC & IBAN). Wij doen het nodige!

 Regelmatige klanten

Ik bestel regelmatig nummerplaten, kan ik nog betere tarieven krijgen?

Klanten die minstens 20 nummerplaten per jaar bestellen, kunnen al genieten van aangepaste tarieven. Zij betalen ook hun bestellingen maar 1 keer per maand via een aparte factuur. Heeft u interesse of wenst u nummerplaten te verdelen via uw verkooppunt? Laat het ons weten via ons contactformulier.

Verkoop kentekenplaten in uw verkooppunt?

Indien uw winkel kentekenplaten wenst op te nemen in zijn gamma, kunt u eveneens beroep doen op onze dienstverlening. U krijgt van ons via een aparte beveiligde website de mogelijkheid om heel snel kentekenplaten aan te maken. Indien besteld voor 17 uur, worden deze kentekenplaten de volgende dag geleverd in uw winkel of op het adres van uw klant. Interesse, neem contact op met ons!